chatbox

Thursday, February 17, 2011

heart boleh break ke ?

aku tak tahu la pahal ngan otak ku mlm2 gini . makin lama aku layan fb , makin lain macam aku rasa . boring ? sudah semestinya . panas ? memang . tidak dinafikan . sakit hati ? sakit lagi kalau takda hati . HAHA . soalan bodoe pun pandai muncul kalau dah camni . tu la soalan aku . HEART boleh BREAK ke ? metafora benar la bunyi nye tu . HEART kan kenyal , solid+ liquid , ORIGINAL pulak tu . 
aku tak tahu la camna nak start . aku sendiri fall in love at the 7th sight . paham ke korang ? maksud aku , nie yang ke-7 kalinya aku sayang orang yang takda hubungan darah ngan aku . tapi , yang aku pasti , yang sorang nie aku benar2 sayang la . kalau nak cakap CINTA MATI , aku sendiri tak pasti . masih dalam percubaan . 


well , aku percaya**something like that** , kalau ada satu hal yang boleh berubah tanpa mengira masa , itu mungkin adalah satu RELATIONSHIP . possibly berlaku kerana dua insan yang didalam hubungan itu ataupun kerana keadaan sekeliling . married couple , newly-married couple pasti paham keadaan gini . tekanan yang aku maksudkan . bukan benda lain oke ? korang kerana alert orite ? hehe ! but yeah, for sure, there are these phases that every relationship will definitely go through.
every relationship , tak kira la berapa lama relationship korang bertahan ataupun seberapa dekat ianya bermula just by first glance , pasti melekat kat fikiran korang kan ? macam aku jgak . time dulu2 bertentang mata ngan kekasih hati . hehe . this is how it starts and apa yang datang itu hanya la permulaan . ikut je ye . korang hanya kan rasa susah kalau tak tahu cara nak handle , tackle situation . kalau aku , tak yah di-mention kat sini . aku suka timbulkan benda yang complicated even sekarang pun masih camtu jgak . tp , kadang2 la . aku hanya nak buat dia senyum kat sana , ketawa . saambung cta ..... ~ fasa ini orang cakap kita baru nak kenal hati masing2 , mesra2 , ramah dan hangat . kalau korang rasa camni , tahniah . korang berjaya ~ hehe ! connection dah ada , papa problems pun nampak senang kan nak settle . korang akan rasa kurang tension . haiii ~ bahagianya** next is , bila dah kenal ngan baik , korang yang mula2 bersembunyi disebalik topeng , maybe akan rasa selesa dgn menyatakan hal sebenar . maybe rahsia yang korang nak share selama ni kan . aku takda rahsia lagi . semua dah pecah . haha . 
nie ujian sebenar relationship la . aku tak tahu korang cakap benda mcm mana . both akan rasa selesa , taknak berjauhan walaupun sesaat , both jgak akan expect each other to be there , to understand , to comfort when troubles come . memang la kadang2 apa yang kita harap , kita tak dapat and nak menangis kan . korang menangis air mata batu ke air mata darah ke tak guna jgak tau tak ? ishhh . **aku dah try dah** . korang jangan risau . kawan2 kan ada . kawan2 pasti akan cuba nak cheer you up rite ? 


alahai , cobaan !! 
conclusion nya ialah , masalahnya bukan bergantung pada one side untuk buat yang terbaik lam relationship . it will be much better kalau both side stand together , side by side in this journey of love to do the best to make it work . don't give a fuck about the time , energy that have to lose . if this is what you want , you must work for it . so , be happy , cheers to all these changes that yet to happen , everything that comes and goes within the matters of time because in the end what matter is not where you reached , but it where life gonna take you . 
remember readers , 
LIFE NEVER MEANT TO BE A DESTINATION , IT ALWAYS A JOURNEY .

**cheers and  buenas noches a los lectores y tener un buen día por delante**
god bless ! 

No comments:

Followers